sobota 8. září 2018

Nemléko makové

Nemléko makové recept

1 hrnek máku
800ml vody


Mák zalejeme vodou, necháme krátce odstát, po té rozmixujeme. Zase necháme odstát a ještě jednou rozmixujeme. Možno ve smoothie makeru. Po té přes sítko, plátýnko nebo kávový filtr scedíme. V lednici lze uchovat max. 3 dny.

Ze zbylého máku můžeme připravit bábovku:


2 vejce (z bílků sníh)
1 hrnek pohankové mouky
1 hrnek nastrouhaných jablek, mrkve, banánu
1 hrnek oleje
1 hrnek makového nemléka
necelý hrnek zbylého máku
1 prášek do pečiva

Smícháme všechny ingredience, nakonec přidáme sníh z bílků. Vylijeme do kokosem vysypané formy. nůžeme do poloviny přidat kakao. Dáme péct na 180°C cca. 45-90 minut, záleží na tom, jakou vysokou máte formu. Buchta zůstane díky ovoci mokrá.

 

STORY

Rozhodla jsem se, že omezíme klasické mléčné výrobky, resp. že já omezím :-) a že zkusíme nějakou doma dělanou alternativu (nemléko umí koupit každý, mj. ovesné z Rossmannu mi chutná). Vyzkoušela jsem tedy vyrobit makové nemléko. A ze zbytků máku jsem zkusila bábovku. No, co Vám budu povídat - jím a piju to sama. Nějak se to doma nechytlo. A nejmladší člen rodiny bez možnosti volby projevil alergickou reakci flekem pod okem. Takže přístě zkusím asi nemléko z kešu :-)

Nicméně doporučuji vyzkoušet, kafe s tímto nemlékem chutná skvěle :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat