neděle 1. února 2015

Domácí mýdlo I.

Domácí mýdlo I.

Nějak se začít musí...i když cesta to není úplně jednoduchá. Po přečtení všech návodů a receptur jsem se chtěla vyvarovat neúspěchů :-) a raději jsem absolvovala kurz. Info o kurzu ZDE. Dopoledne to bylo velmi přínosné, leč mne čekala praxe - samu doma.
Dle rady s držím postupu a učím se na méně finančně náročném tuku - sádle

Nakoupené suroviny by byly:

- sádlo domácí z Moravy
- NaOH hydroxid sodný
- kozí mléko BIO z farmy

Jen teda hydroxid sodný, co je k mýdlu třeba, je složka, která v rodině s malým dítětem asi nemá co dělat. Nicméně moji malou treperendu zaměstnaly v tu chvíli jiné věci, něž vaření mýdla. Takže jsem se mohla pustit do díla.

Postup:
- připravila jsem si roztok z kozího mléka a hydroxidu. Rozpustila sádlo a složky za stejné teploty smíchala. A po té míchala a míchala do ztuhnutí...
Nevím, proč je mýdlo svěže čokoládově hnědé a né bílé :-) Mléko bylo asi od hnědé kozičky :-)Takové karamelové :-)

Do hmoty jsem přidala pomerančovou kůru - nastrouhanou a mletou kávu z Oxalis s příchutí belgické čokolády. Ovoněla essencí čokoláda s pomerančem. Takže by mělo vzniknou něco strašně voňavého a čokoládového.

Hmotu jsem nalila do formy a dala na 48h odpočítat zabalenou do deky. Tak uvidíme :-)

 Výsledek - a bude se zrát 5 týdnů
 Shrnutí - pokus č. 1 dopladl dobře :-) Jen se musí vychytat tvary mýdel....a formy.



12.2.2015 - mýdlo zraje - pH kleslo na 9

Mýdlo si můžete zakoupit u mne v dílničce

















Těším se - budu mít dárečky pro kamarádky a pro nás a mamku a tak :-) Stejně tak jako vy můžete potěšit své blízké. Ale někdy je třeba potěšit hlavně sebe...


Nadchli mne tedy i domácí krémy, balzámy a mastičky. První si objednávám od profíka ZDE - abych věděla konzistenci, než si uvařím svou vlastní - první :-)

A ještě zkusím tento krém - ať vím, co a jak :)
Rakytník je moje tajná zbraň. Ten můžu ve Všem :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat